2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چه کارهایی را در دکوراسیون خانه نباید انجام داد

چه کارهایی را در دکوراسیون خانه نباید انجام داد

خریداری وسایل گرانقمیت دلیل بر زیبایی دکور خانه شما نیست. آنچه بیش از خریداری وسایل باید به آن دقت کنید این است که از چه وسایلی با چه ترکیب رنگی در خانه استفاده کنید.

دوات آنلاین-خرید لوازم زیبا برای خانه کار هزینه‌بر و البته جذابی است اما آیا خرید لوازم گران قیمت دلیل خوبی برای زیبایی یک خانه‌است؟ در بسیاری موارد شده که وارد خانه‌ای شده‌ایم که هرچند خرج‌های میلیونی برای خرید لوازم در آن خانه شده‌ است اما زیبایی که ایجاد کرده به اندازه هزینه‌ای که شده‌ است نیست، چرا؟

 

برای پیدا کردن چرایی این اتفاق محمد گودرزی دکوراتور برایمان توضیح می‌دهد  چه چیزهایی باعث زیبایی یک خانه می‌شود. او به دوات آنلاین می‌گوید:

 

خریداری وسایل گرانقمیت دلیل بر زیبایی دکور خانه شما نیست. آنچه بیش از خریداری وسایل باید به آن دقت کنید این است که از چه وسایلی با چه ترکیب رنگی در خانه استفاده کنید.

خرید وسایل برای خانه چند باید دارد مثلا اینکه برای خانه‌‌تان وسایلی را بخرید که اندازه آن باشد مثلا نمی‌توان مبل سلطنتی که بزرگ و بسیار پرطمطراق است را برای خانه‌ای کوچک استفاده کرد. از این نوع مبل‌ها باید حتما در خانه‌هایی بالای صد متر که پذیرایی بالای 70 متر دارند استفاده شود. برای خانه‌های کوچک باید مبل‌هایی کوچک استفاده کنید.

 

نکته دوم این است که ترکیب رنگ را کاملا باید رعایت کنید. اگر کل خانه را یک رنگ کنید یا از یک پایه رنگ استفاده کنید خانه‌ای بی‌روح خواهید داشت و زیبایی وسایل شما به چشم نخواهد آمد. مثلا اینکه نباید همه وسایل خانه و دیوارها و پرده‌ها را کرم یا صورتی یا هر رنگ دیگری بکنید حتما باید ست رنگ را در نظر بگیرید. اگر وسایل خانه قهوه‌ای است دیوارهایتان را نخودی و کرم کنید، پرده‌هایتان را طلایی استفاده کنید و کوسن‌ها را حتما از رنگ‌ها فیروزه‌ای و مرجانی استفاده کنید.

 

همانقدر که استفاده از تک رنگ بد است تنوع بیش از اندازه رنگ هم بد است نباید خانه‌تان را کاملا رنگارنگ کنید مخصوصا در قسمت پذیرایی این اتفاق تشویش و بدسلیقگی ایجاد می‌کند.

ترکیب رنگ خانه حتما باید از ترکیب سه یا چهار رنگ باشد. رنگ چوبی که استفاده می‌کنید بهتر است از یک تناژ باشد. مثلا چوب را از قهوه‌ای سوخته یا گردویی تهیه کنید. قهوه‌ای سوخته به دلیل اینکه رنگ اصیل بوده و کلاسیک است طرفداران زیادی دارد.

 

دکور خانه را خیلی شلوغ نکنید. باید بزرگی خانه شما مشخص شود. استفاده زیاد از مبل و وسایل تزئینی مانند بوفه مخصوصا در خانه‌های کوچک فضا را اشغال کرده و زندگی را برای شما سخت می‌کند.

 

نکته بعدی که حتما باید رعایت کنید این است که بر اساس سلیقه‌تان وسایل خانه را از یک سبک استفاده کنید. اگر کلاسیک دوست دارید همه وسایل خانه را کلاسیک تهیه کنید. اینطور نباشد که اگر از یک وسیله فانتزی خوشتان آمد آن را هم خریداری کنید و کنار وسایل کلاسیک قرار دهید یا برعکس.

 

عدم رعایت سبک چیدمان و دکور خانه شلختگی و زشتی درخانه به همراه خواهد داشت. این قاعده را باید در خصوص پرده‌ها و فرش‌ها هم رعایت کنید. به طور کلی سبک دکور خانه شما بخشی از شخصیت شما را نشان می‌دهد بهتر است طوری دکور را بچینید که هیچ تشویشی در زندگی شما نشان ندهد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.