2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی بهترین و جدیدترین فیلم‌های ترسناک سال2019

معرفی بهترین و جدیدترین فیلم‌های ترسناک سال2019

اگر از علاقه‌مندان به ژانر وحشت هستید خبر خوب برای شما این است که امسال فیلم‌های ترسناک زیادی روانه بازار خواهند شد؛ فیلم‌هایی که هر کدام از آنها را می‌توان بارها تماشا کرد. با لیست این فیلم‌ها آشنا شوید:

دوات آنلاین-اگر از علاقه‌مندان به ژانر وحشت هستید خبر خوب برای شما این است که امسال فیلم‌های ترسناک زیادی روانه بازار خواهند شد؛ فیلم‌هایی که هر کدام از آنها را می‌توان بارها تماشا کرد. با لیست این فیلم‌ها آشنا شوید:

 

روز مرگت مبارک

نمایش موفق فیلم «روز مرگت مبارک» در سال ۲۰۱۸ و استقبال بی نظیر تماشاگران از این فیلم بلافاصله سازندگان این فیلم را به فکر ساخت قسمت دوم انداخت و مراحل تدوین هم به اتمام رسیده و خبر می رسد این فیلم در بهمن ماه سال جاری یعنی چند هفته دیگر نمایش جهانی اش را آغاز می کند.

 

این فیلم که در سال گذشته با بودجه ای معادل 4.8 میلیون دلار تولید شده بود، موفق شد حدود ۱۲۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

 

این موفقیت باعث شد کمپانی یونیورسال پیکچرز و بلوم هاوس دستور ساخت فصل دوم این فیلم را صادر و پیش تولید این فیلم را شروع کنند.

 

فیلم روز مرگت مبارک داستان «تری گلبمن» را روایت می کند که در روز تولدش کشته می شود، اما او در همان روز دوباره از خواب بیدار می شود و باید این روز را هر بار سپری و تکرار کند و در پایان کشته شود تا کشف کند که چه کسی او را کشته و چرا این کار را کرده است.

 

کریستوفر لندن که کارگردانی فیلم اول را بر عهده داشت، برای کارگردانی و نگارش فیلمنامه فصل دوم بازگشته و تولید این فیلم را بر عهده گرفته است.

 

جالب است بدانید این فیلم در حالی توانست به فروش ۱۲۲ میلیون دلاری دست یابد که برای ساخت آن فقط4.8  میلیون دلار هزینه شده بود.

 

دو بازیگر اصلی قسمت اول، جسیکا راث (بازیگر نقش تری گلیمن) و ایزرائیل بروسارد (بازیگر نقش کارتر دیویس) در این فیلم نیز حضور دارند.

 

اعجوبه

یکی از فیلم های مهمی که به نظر می آید در زمره فیلم های به یادماندنی در سال ۲۰۱۹ و در ژانر ترسناک اکران شود، فیلم اعجوبه است که با بهره گیری از یک داستان روان شناسانه به نمایش در می آید.

 

فیلم در فضای ماورایی ساخته شده و تریلرهای منتشر شده از آن نیز نشان میدهد که تاثیر نیروهای ماورایی در ذهن یک کودک چگونه می تواند آن قدر قدرتمند باشد که وحشت چنان بر زندگی یک خانواده سایه می اندازد که تمام لحظه ها را تسخیر کند.

 

این فیلم داستان مادری به نام سارا با بازی تیلور شیلینگ را روایت می کند که رفتار آزاردهنده پسرش مایلز حاکی از آن است که نیرویی شیطانی یا ماورایی او را تسخیر کرده است.

 

سارا که نگران امنیت خانواده اش است، باید با استفاده از غریزه مادرانه اش برای حفاظت از پسرش، بفهمد چه چیزی یا چه کسی باعث این تغییر رفتار نگران کننده مایلز شده است.

 

او مجبور می شود برای یافتن پاسخ به گذشته رجوع کند و مخاطب را در سفری مهیج با خود همراه می کند؛ سفری که در آن مرز بین خیال و واقعیت مشخص نیست.

 

در این فیلم بازیگر سریال موفق «نارنجی مد جدید است» به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر تیلور شیلینگ که در این فیلم اولین حضورش در ژانر وحشت را تجربه می کند رابرت مایلز نیز که قبلا در فیلم it بازی کرده بود، در این اثر ترسناک هم بازی کرده است.

 

 

در این فیلم همچنین پیتر مونی و کولم فیور حضور دارند. این فیلم نشان از یک زندگی آرام دارد و در حالی که هیج کس شاید نگران از بین رفتن آن نیست، به ناگاه حضور نیروهای ماورایی را در زندگی پسرش می بیند و در کنار مشکلات دیگری که در زندگی دارد، باید مبارزه ای تمام عیار را با نیروهای شیطانی آغاز کند.

 

فیلم اعجوبه به کارگردانی نیکولاس مک کارتی، در تاریخ هشتم فوریه ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. مک کارتی پیش از این فیلم هایی چون در شیطان و «pact» را در کارنامه خود دارد این در حالی است که برای دیدن فیلم نیاز ندارید خیلی صبر کنید. همین بهمن ماه می توانید آن را مشاهده کنید و از ترس لذت ببرید.

 

جنگ جهانیZ

این که چقدر با موجوداتی که در سینما به نام زامبی شناخته می شوند ارتباط برقرار می کنید یا از آنها می ترسید، مسئله ای کاملا سلیقه ای است ولی این مسئله ثابت شده که زامبی ها برای تهیه کنندگان سینما یک عنصر پرمخاطب و پول ساز شناخته میشوند که بعد از گذشت شش سال ادامه‌ای بر ساخت فیلم «جنگ جهانی Z» ساخته می شود و کارگردان بزرگی مثل دیوید فینچر هم پشت دوربین آن قرار می گیرد.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده حضور فینچر برای کارگردانی قسمت دوم تأیید شده و بازی برد پیت هم در آن قطعی است. براساس همین خبرهای درز کرده می توان به این نتیجه رسید که از ماه آینده فیلمبرداری آن آغاز می شود و برای نمایش در نوامبر با فیلم های اکران پایانی سال در نوبت نمایش قرار خواهد گرفت.

 

به گفته تهیه کنندگان فیلم (جرمی کلاینر و دید گاردنر) جنگ جهانی Z با حضور دیوید فینچر و برد پیت در جولای ۲۰۱۹ خرداد تیر ۱۳۹۸) وارد مرحله فیلمبرداری می شود. تاریخی که با در نظر گرفتن زمان فیلمبرداری و آماده سازی فصل دوم شکارچی ذهن منطقی به نظر می رسد و تا آن موقع فینچر کارهای این فصل را هم انجام داده است.

 

این در حالی است که این اثر مهیج باز هم با دنیس کلی همکاری دوباره داشته باشد. پیش از این البته گفته شده بود که این فیلم با کارگردانی جی ای بایونا ساخته خواهد شد که این قضیه منتفی شد.

 

نفرین لارونا

اگر بخواهیم بگوییم که ترسناک ترین فیلمی که می توانید در سال ۲۰۱۹ ببینید کدام است باید یکراست سراغ «نفرین رونا» برویم. فیلمی هوشمندانه با تیمی قوی که انتظار می رود از به  یادماندنی های تاریخ سینمای وحشت شود. در این فیلم بازیگرانی چون لیندا کاردلینی، پارتیشیا ولاسکوئز،  ریموند کروز و شان پاتریک توماس به ایفای نقش پرداخته اند.

 فیلم «نفرین رونا» داستان زنی به نام لاروناست. زنی گریان، شبحی ترسناک که میان بهشت و جهنم گیر افتاده و در سرنوشتی مهر و موم شده و شکل گرفته به دست های خودش، گرفتار شده است.

 

او در زمان حیاتش به خاطر یک خشم ناگهانی بچه هایش را در رودخانه ای خروشان غرق می کند و پس از گریه های فراوان  ناشی از رنج هایش، خودش را به موج های رودخانه می سپارد. حال اشکهای او جاودانه و مرگبار شده اند و هر کسی که ندای مرگ را به هنگام شب از سوی او بشنود، درگیر عذاب خواهد شد.

 

لارونا درون سایه ها می خزد و کودکان را طعمه خود می کند.

 

کارگرانی این فیلم بر عهده مایکل چاوز بوده و میکی داتری نوشتن فیلمنامه را بر عهده داشته است. تهیه کننده آن هم جیمز وان مشهور است.

 

این فیلم بر اساس یکی از افسانه های محلی مکزیک ساخته شده که سال‌هاست در میان مردم آزتک رواج دارد و در قالب یک داستان و امروزی روایت شده است.

 

سی ام فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۹ آوریل ۲۰۱۹) برای اکران فیلم نفرين لارونا (The Curse of La Llorona ) برنامه ریزی شده است.

 

 بیشترین اطلاعاتی که از این فیلم در مراسم «کامیک کان»  ۲۰۱۸ منتشر شد، نشان می دهد که با فیلمی به غایت ترسناک رو به رو خواهیم شد.

 

بخشی از این اطلاعات منتشر شده را بخوانید: «مراقب ناله و ضجه های سرد و تلخ او باشید... هیچ چیز جلوی او را برای کشیدن تان به قلب تاریکی نخواهد گرفت... چون هیچ دوایی برای درد و رنج او وجود ندارد. روح او هرگز بخشیده نخواهد شد... و هیچ راه فراری از نفرین رونا وجود ندارد.»

 

ما

قطعا آنهایی که ژانر ترسناک سینمایی را دوست دارند، در سال ۲۰۱۹ می‌توانند مشتاقانه در انتظار اکران فیلم مهیج جوردون پیل باشند که در فروردین ماه اکرام می‌شود.

 

این فیلم از این جهت بسیار مورد توجه است که دومین فیلم پیل پس از نمایش موفق فیلم تحسین شده «برو بیرون» محسوب می شود؛ فیلمی که توانست اسکار بهترین فیلمنامه را از آکادمی اسکار بگیرد و اکران موفقی را به عنوان یک فیلم ترسناک با مایه های اجتماعی داشته باشد.

 

باز هم محور فیلم شخصیتهای رنگین پوست اند که بر اساس شنیده های درز کرده از فیلم، به شدت رنگ و بوی اجتماعی دارد. ترس در فیلم قبلی پیل، یک عنصر مهم و حیاتی بود که جوان محوری فیلم تصمیم گرفت با آن روبه رو شود و خود را از شر سرکوبهای روانی دوران کودکی رها کند.

 

این در حالی است که کارگردان فیلم درباره حضور بازیگران سیاه پوست در این فیلم گفته با وجود تعدد شخصیت های سیاه پوست ولی داستان درباره آنها نیست و ماجرا چیز دیگری است.

 

او درباره برخورد با نژادپرستی در فیلم گفته است: « موضوع این فیلم درباره این است که ما چطور با مقوله نژاد روبه رو شویم. من به عنوان یک مرد سیاه پوست گاهی وقتها واقعا نمی توانم تشخیص بدهم که با تعصب و نژادپرستی روبه رو هستم یا همه چیز طبیعی است و من دچار پارانویا شده ام.»

 

الیزابت ماس که جوایز متعددی را برای بازی در سریال «سرگذشت ندیمه» که شهرت فراوانی در ایران هم دارد گرفت نقش اول این سریال را بازی می کند و البته بازیگرانی چون آنا دیوپ، لوپیتا نیونگو، کاراهيوارد، یحیی عبدالمتین دوم، وینستون دوک و تیم هایدگر هم در این فیلم ایفای نقش می کنند.

 

یکی از نکات مهم این فیلم ساخت آن تنها با بودجه ۲۶ میلیون دلاری است که رقمی بسیار کم برای ساخت یک اثر ترسناک محسوب می شود.

 

این در حالی است که از هم اکنون بسیاری از منتقدان و کارشناسان، فروش مناسبی را برای این اثر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار پیش بینی می کنند. جالب است بدانید که فیلم قبلی یعنی «برو بیرون» هم با بودجه چهار و نیم میلیون دلاری ساخته شد ولی در نهایت ۲۵۵ میلیون دلار فروش کرد.

 

به گفته پیل، این اثر قرار است بیشتر به ژانر دلهره آور وفادار باشد و این را می توان در مصاحبه ای که قبل از نمایش تیزر فیلم داشت به خوبی دید: «برای دومین فیلم بلندم، می خواستم یک اساطیر هیولایی خلق کنم... می خواستم چیزی بسازم که به ژانر ترس وفادارتر باشد و مثل فیلمهایی که من دوست دارم پیچیده ولی سرگرم کننده باشد...»

 

«ما» داستان زوج سیاه پوستی را روایت می کند که با فرزندانشان به خانه ساحلی خود رفته اند اما حضور سرزده و ناخوانده افرادی ناشناس آرامش آنها را به هم میریزد.

 

لوپیتانیونگو(شناخته شده به خاطر بازی در فیلم هایی چون «پلنگ سیاه» «۱۲ سال بردگی» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد» در کنار وینستون دوک با سابقه حضور در آثاری چون «پلنگ سیاه» و «انتقامجویان: جنگ ابدیت») از جمله بازیگران اصلی جدیدترین فیلم ترسناک جوردن پیل خواهند بود.

 

پیل توانسته در سینما نشان دهد که می توان با قرار دادن چند پلان ساده و بدون ایجاد افکت های صوتی و تصویری، به خوبی ترس را به نمایش گذاشت.

 

او که پیش از این در ژانر کمدی فعالیت می کرد تلاش دارد تا با نزدیک کردن فضای فیلمنامه اش به حال و هوای آثار کمدی، رگه هایی از طنز را با ترس پیوند بزند. همه اینها به کنار باید به حضور الیزابت ماس هم اشاره کنیم که توانسته با ورود به سینما هم مثل سریال «سرگذشت ندیمه»، انتخاب های درست و بجایی داشته باشد. شخصیتی که می تواند بدون بهره از مزایای تجاری بازیگران هالیوود، تبدیل به استعدادی جدید در سینما شود.

 

درباره این فیلم باید به یاد داشته باشیم که خیلی از مخاطبان اثر قبلی پیل ، فیلم را بسیار ساده و بدون هیچ گره قابل انتظاری میدانستند ولی این اثر به موجوداتی تعلق دارد که قرار است هدیه شان به خانوادهای بشری، ترس و واهمه از همه رنج‌هایی باشد که در زندگی دیده و ندیده اند.

 

با توجه به موفقیت قبلی کارگردان و حضور جمعی از ستاره های سریال های تلویزیونی به نظر می رسد، فیلم بتواند در کنار «دامبو»، «کاپیتان مارول» و «شزم» از گزینه های محبوب اکران بهاری این فصل هالیوود باشد.

 

IT

این که فیلمی ترسناک با محوریت نوجوانان این همه بتواند محبوب شود و بلافاصله بعد از موفقیت اثر اول به سراغ ساخت قسمت دوم آن بروید، قطعا نشان از اهمیت و ارزش آن خواهد داشت.

 

این را باید در کنار فروش بالای فیلم it بگذاریم تا بدانیم بسته ساخت موفق این فیلم در دست های تیم سازنده آن بوده است. البته فیلم های مهیج و ترسناک با محوریت شخصیتهای نوجوان، چیز تازه ای نیست و باید به سریال های ترسناک «دارک» و «چیزهای عجیب» هم اشاره کرد.

 

در قسمت نخست این فیلم دلقک به عنوان استعاره ای از نماد ترس معرفی شد که در نهایت با پارادوکسی عجیب از واقعیت و رؤیا از بین رفت، ولی تجربه‌های لذتبخش مخاطبان از دیدن فیلم نشان داد که توانسته نگاهی نو به ژانر ترسناک در سینما داشته باشد.

 

به یاد داشته باشیم که این فیلم ترسناک‌ترین اثر سال شد و توانست رکورد فروش ژانر ترسناک را بشکند. . قسمت دوم فیلم را نیز «اندی موکی یتی» آرژانتینی بر اساس رمان «استیون کینگ» کارگردانی خواهد کرد.

 

داستان دنباله فیلم ۲۷ سال پس از وقایع قسمت اول را روایت می کند؛ زمانی که اعضای کلوب بزرگ شده و از هم دورند. اما یک تماس تلفنی موجب می شود دوباره به دیدار هم بشتابند.

 

موفقیت غیرمنتظره قسمت اول «lt» در باکس آفیس راکد ماه سپتامبر را کمتر کسی می توانست پیش بینی کند. این فروش بی سابقه باعث شد رکوردهای زیادی از قبیل پرفروش ترین افتتاحیه یک فیلم ترسناک در ایالات متحده، پرفروش ترین افتتاحیه یک فیلم با درجه سنی بزرگسال، پرفروش ترین فیلم اقتباسی از یک کتاب، پرفروش ترین اکران آزمایشی یک اثر ترسناک، پرفروش ترین افتتاحیه در سالن های آی مکس در ماه سپتامبر برای یک فیلم ترسناک و پرفروش ترین افتتاحیه در میان فیلم های استودیوی نیولاین به نام آن ثبت شود.

 

در قسمت جدید و مورد انتظار فیلم It. بازیگران کودک، باز هم حضور دارند و قرار است همان نقشهای قبلی را که در قسمت اول ایفا کرده بودند بازی کنند. با این که گزارش شده بود در این قسمت داستان تقریبا در زمان حال اتفاق می افتد و ۳۰ سال بعد از قسمت اول است و شخصیت ها دیگر خیلی بزرگ شده اند، اما مثل این که قرار است ما در قسمت جدید در صحنه هایی فلش بک داشته باشیم و این بازیگران کودک (که در قسمت قبل حضور داشتند در آنجا حاضر خواهند شد.

 

جسیکا چستین در نقش ہورلی مارش، جیمز مک آووی در نقش بیل دنبورا، بیل هیدر در نقش ریچی توزبر، جیمز زانسون در نقش ادوارد کسبراک، اندی بین در نقش استنلي اوربس، آیزاها مصطفی در نقش مایک هنلن، جی رایان در نقش بن هنسکام، تیج گرانت در نقش هنری باورز، زاویر دولان در نقش آدریان ملون، ویسل بینبرینک در نقش تام روگان، جس ویکسلر در نقش آدرا فیلیپس و بیل اسکارشگورد در نقش دلقک شیطانی پنی وایز از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم IT2 ایفای نقش می کنند.

 

این فهرست نشان میدهد که باید این فیلم را یکی از مهم ترین آثار برای کسب عنوان اولی بهترین فیلم از نظر فروش گیشه قرار دهیم.

 

در خلاصه منتشر شده از فیلم آمده است: از آن جا که هر ۲۷ سال یک بار دلقک شیطانی به شهر دری‌مین باز می گردد، شخصیت های اصلی فیلم که در طول سال های گذشته از یکدیگر جدا شده بودند و اکنون بزرگ شده اند، پس از حدود سه دهه از وقایع فیلم اول، دوباره بازگشته و بار دیگر متحد شده اند تا در برابر پنی وایز قرار بگیرند.

 

از خاطر نبریم که فیلمنامه قسمت اول این فیلم بر اساس رمان های استفن کینگ نوشته شده است و طبیعی است که باید در انتظار یک قصه گیرا و قوی در قسمت دوم باشیم.

 

منبع: همشهری سرنخ

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.