2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دلایل خیانت و نحوه درست برخورد با همسر خیانتکار چیست؟

دلایل خیانت و نحوه درست برخورد با همسر خیانتکار چیست؟

خیانت همسران یک امر پیچیده و در عین حال دو طرفه است که بی‌توجهی عاطفی، عدم رضایت جنسی و مشکل در روابط بین فردی و موارد مشابه در بروز خیانت نقش دارد.

دوات آنلاین-اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت پذیری از اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلان‌شهرها است. این را معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفته است. برای کاستن آمار طلاق هیچ چاره‌ای جز از میان بردن علت‌های آن نیست بنابراین باید دید دلایل اصلی وقوع هر یک از عوامل طلاق چیست. به همین دلیل در این مطلب نگاهی به دلایل خیانت همسران به یکدیگر و راه‌های برخورد با این مشکل داریم:

 

خیانت همسران یک امر پیچیده و در عین حال دو طرفه است که بی‌توجهی عاطفی، عدم رضایت جنسی و مشکل در روابط بین فردی و موارد مشابه در بروز خیانت نقش دارد.

 

همچنین خیانت می‌تواند عاطفی یا جنسی باشد و تحقیقات نشان می‌دهد برای زن‌ها خیانت عاطفی و برای مردان خیانت جنسی نابخشودنی‌تر و تحمل آن سخت‌تر است و معمولاً زندگی زناشویی که با خیانت روبرو می‌شود دیگر طراوت و شادابی قبل را نخواهد داشت مگر اینکه طرف رابطه خود را نیز در این اتفاق سهیم بداند و به فرد خیانتکار اجازه جبران اشتباهی را که مرتکب شده بدهد.

 

رعایت موارد زیر می‌تواند کمک کند تا افراد بتواند اشتباهاتشان را جبران کند:

 

۱) نباید عکس‌العمل آنی از خود نشان داد و یک مرتبه به دلیل بدعهدی همسر تصمیم به جدا شدن گرفت. بنابراین این افراد نیازمند زمان هستند تا مسائل دیگر را نیز زیر و رو کنند و نباید به طور خاص تمام توجه خود را به خیانتی که از همسر  سر زده معطوف کرد.

 

۲) احساس خشم، عصبانیت، شک، تردید، شوکه شدن، آشفتگی، ترس، درد، رنج، افسردگی و پریشانی برای فردی که شاهد خیانت همسرش بوده کاملاً نرمال است.

 

۳) این مشکل باعث به وجود آمدن برخی مشکلات فیزیکی از قبیل حالت تهوع و استفراغ و مشکلات مربوط به خواب (بی‌خوابی یا پر خوابی) لرزش، اختلال حواس، کم غذایی، کم اشتهایی می‌شود لذا این افراد باید  در این مواقع بیش از پیش از خود مراقبت کنند.

 

۴) داشتن یک دفترچه و یادداشت کردن تمام افکار و احساساتی که به دلیل خیانت و بی‌وفایی همسر به وجود می‌آید کمک می‌کند تا ذهن از افکار منفی تخلیه شود.

 

۵) صحبت کردن با همسر در موقعیت مناسب در مورد بد عهدی‌اش نیز بسیار موثر است.

 

منبع: tebna.ir

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.