2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مستاجران مشكوكی که خانه‌های مبله را فقط برای یك روز اجاره می‌کنند

مستاجران مشكوكی که خانه‌های مبله را فقط برای یك روز اجاره می‌کنند

قیمت اجاره بهای یك خانه لوكس و مبله در یكی از مناطق شمالی تهران زیاد نیست. تنها با 300 هزار تومان هم می‏توان یك شب را در خانه‎ای در شمال تهران گذراند. حتی با قیمت‎های پایین ‏تر می‎توان خانه‌‏هایی در مناطق دیگر اجاره كرد.

دوات آنلاین-قیمت اجاره بهای یك خانه لوكس و مبله در یكی از مناطق شمالی تهران زیاد نیست. تنها با 300 هزار تومان هم می‏توان یك شب را در خانهای در شمال تهران گذراند. حتی با قیمتهای پایین ‏تر  میتوان خانه‌‏هایی در مناطق دیگر اجاره كرد. خانه‌‏هایی كه به هر دلیلی و به مدت‏های كوتاه یك روز ، یك هفته و نهایتا یك ماهه اجاره می‏شوند. اجاره كردن این جنس از خانه‏‌ها زیاد سخت نیست. مدارك خاصی مانند، شناسنامه برای اجاره لازم نیست. قراردادهای قرص و محكمی هم عموما تنظیم نمی‏شود. هر شخصی با شل كردن سركیسه می‏تواند یك شب  خانه ‏ای مبله را اجاره كند .

 

 سایتهایی كه خانه ‏های یك روزانه اجاره می‏دهند خیلی زیادند. با یك كلیك می‏توان به راحتی به خانه موردنظر رسید. فرقی ندارد، در كدام نقطه از تهران، شرق، غرب، شمال و جنوب، خانههای زیادی برای اجاره یك روزه وجود دارند. قیمتهای پایه هم عموما از 250 هزار تومان شروع می‏شود. البته صاحبخانه هایی هم هستند كه به قیمت كمتر از این حتی 150 هزار تومان هم راضیاند. هر كسی با هر هدفی میتواند خانه موردنظرش را در هر منطقهای، با هر میزان هزینه كرایه كند. دورهمیهای دونفره، ایجاد شركتهای صوری، برگزاری جشن‏ هاو مهمانی‏ های خصوصی، ایجاد شركتهایی كه در زمینه قمار فعالیت میكنند، اجاره خانه برای گردشگران و هر مناسبت دیگری میتواند از مصارف مورد نظر اجاره یك خانه به مدت محدود باشد.

 

 رزرو خانه فقط با یك كلیك

 در سایتهای مخصوص اجاره خانههای یك روزه، عموما رزرو خانه به صورت آنلاین انجام می‏شود. در هر صفحه ویژگی منحصربهفرد خانه ذكر شده است. خانه ‏ها همه مبله هستند و از متراژ 60 متری هم شروع می‏شوند. رزرو خانهها زیاد هم سخت نیست. فقط كافی است بعد از انتخاب خانه موردنظر، روز مشخصی را انتخاب كنید. تمام مشخصات نام و نام خانوادگی، شماره كارت ملی و پرداخت بعد از رزرو باید وارد شود. بعد از پرداخت آنلاین، اجاره خانه به راحتی انجام می‏شود. اینترنت رایگان، پاركینگ و اجازه ورود حیوانات خانگی به محل اجاره شده برخی از امكانات خانهها است. هزینه هر شب در سایتهای خانه‏های اجارهای یك روزه از 400 هزار تومان شروع میشود. در روزهای آخر هفته البته میزان اجاره بها در این سایت‏ها افزایش پیدا كرده و به یك میلیون و 500 هزار تومان هم می‏رسد. برای اجاره كردن یك خانه یك روزه، هر مستاجری باید قوانین خاص خانه را هم اجرا كند. اجاره دادن خانه های یك روزه معمولا از ساعت 14 شروع و تحویل خانه هم ساعت 12 ظهر انجام میشود. نكته قابل تأمل اما این است كه بعد از رزرو و پرداخت، هیچ كنسلی وجود ندارد و استرداد مبلغ به مستاجر امكان پذیر نیست.

 

 ساختمانی با هدف خاص

 به جز سایتهایی كه مخصوص اجاره خانه‏ های یك روزه هستند، سایتهای دیگری هم وجود دارد كه مخصوص شخصاند و برای مدت  زمان كوتاه، یك روزه تا یك ماهه، آپارتمان مبله اجاره می‏دهند. خانهای كه در غرب تهران، در منطقه پونك قرار دارد، مبله و تمیز است. اجاره بهای خانه برای 24 ساعت، تنها 250 هزار تومان است. خانه اما برای 21 روز به اجاره رفته است. آگهیدهنده به ما میگوید: «در هر نقطه از غرب تهران كه بخواهی، خانه برای اجاره دارم.  در شهران، پونك، اشرفی، كاشانی و كن هم خانه دارم. همه خانه ‏ها هم مبله و تمیز هستند. حالا در هر نقطه از غرب كه بخواهی، میتوانی خانه اجاره كنی.» البته او تأكید میكند كه برای هر مهمانی خانهای را اجاره نمیدهد:  «تعداد مهمانها نباید بیشتر از سه نفر باشند، نسبت مهمانها برای ما مهم نیست و تنها یك كارت شناسایی مانند كارت ملی برای ما كافی است. اجاره بها هم همان روز اول، از شما دریافت میشود.»

 

او تأكید میكند: «شما نمیتوانید در هر خانه‏ ای كه اجاره میكنید، مهمانی برگزار كنید، همسایهها به رفت‏ وآمدهای خاص اعتراض میكنند.» صاحب آگهی البته توضیح میدهد:  «اگر برای موارد خاص هم خانه اجارهای بخواهید، من ساختمان امن دارم.

 

یك ساختمان چهار طبقه كه در هر طبقه دو واحد قرار دارد و تمام هشت واحد هم برای اجاره یك روزه است. این ساختمان خیلی امن است و به درد شما میخورد. قیمت پایه هم زیاد نیست. اجاره بهای روزانه این ساختمان از 300 هزار تومان شروع میشود.»

​​​​​​​

 اجاره خانه روزانه در همه مناطق تهران

آگهی دهنده بعدی خدمات ویژهتری دارد و به گفته خودش با شركتهای مسافربری كار میكند : «مهمانهای شما از هر شهر یا هر كشوری میتوانند در هر كدام از خانههای ما در هر مدت زمانی، سكونت داشته باشند.» شركت خدمات‏رسانی در زمینه خانه های اجارهای یك روزه، در هر نقطه از تهران، خانه برای اجاره دارد. در شرق، در مناطق گلبرگ، مجیدیه جنوبی و شمالی، در غرب در پونك، بلوار اشرفی كاشانی و شهران، در مركز، در هفتتیر و طالقانی و در شمال، تجریش و فرمانیه، خانه برای اجاره دادن دارد. اجاره بها در شرق تهران از 250 هزار تومان و اجاره بهای خانههای غرب و شمال هم از 350 هزار تومان شروع می‏شود. نكته قابل تأمل درباره این شركت این است كه به افراد هم خانه روزانه كرایه می‏دهد:  «شما اگر بخواهید به صورت روزانه خانه اجاره كنید، باید حداقل صد هزار تومان حق كمیسیون بدهید، من كارتان را راحت كرده ‏ام و با خودم به صورت مستقیم كار میكنید.» او البته تأكید میكند تمام خانهها برای خودش نیستند:  «من از اشخاص خانه كرایه میكنم. خانه را دیزاین و مبله میكنم و به شما كه خانه اجارهای ساعتی میخواهید، اجاره می‏دهم.»

 

اجاره خانه روزانه از این شركت‏ها شرایط عجیبوغریبی ندارد:  «برای ودیعه 50 هزار تومان از شما می گیریم.

 

كارت ملی یا هر كارت شناسایی همراهان لازم نیست فقط شماره ملی شما را  دریافت می کنیم به خاطر این كه اگر اتفاقی برای شما افتاد، ما نام و شماره ملی شما را داشته باشیم. عموما اتفاقی نمی‏افتد و مشخصات شما هم در پروندههای ما محفوظ میماند.» او البته مثال میزند: «تا به حال كه مشكلی پیش نیامده است؛ اما یك بار یكی از مستاجران ما در خانه اجارهای سكته كرد كه ما با شماره كارت ملی مشكل را برطرف كردیم. صاحبخانه میداند كه ما خانه ‏اش را برای چه مواردی اجاره كرده ‏ایم. پس مشكلی  از طرف صاحبخانه و  همسایگان پیش نمیآید.» شركت برای هر مورد دیگری هم مكانی برای اجاره دارد.  برای مهمانیها در لواسانات، كرج و شرق تهران، سالن ‏هایی برای اجاره موجود است.

 

او ادامه می دهد: «مثلا اگر شما بخواهید یك مراسم تولد در كرج برگزار كنید، ما یك باغ خیلی خوب در گلشهر، با یك خانه مبله كه دو اتاق خواب هم دارد، به قیمت یك میلیون و 500 هزار تومان داریم. اگر بخواهید حتی میتوانیم باغ را تزئین كنیم كه البته این خدمات قیمتهای خاص خودش را دارد.تمام مسائل دیگری که ممکن است پیش بیاید، به عهده ماست. شما به راحتی می‏توانید جشنتان را برگزار كنید و ما امنیت شما را تأمین می‏كنیم. »

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.