2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
آشپزی/ دستور پخت پوره کدوحلوایی به‌عنوان دسری مناسب زمستان

آشپزی/ دستور پخت پوره کدوحلوایی به‌عنوان دسری مناسب زمستان

پوره کدوحلوایی دسری مخصوص زمستان است که هم بسیار زیبا هم بسیار مفید است. این دسر را می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آماده کنید

دوات آنلاین-پوره کدو حلوایی یکی از بهترین خوراکی‌ها در فصل زمستان است چرا که آنتی‌بیوتیک موجود در کدو حلوایی بسیار برای سرماخوردگی و البته مقاوم کردن بدن در برابر ویروس ها مفید است.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره این دسر به دوات آنلاین می‌گوید:

 

پوره کدوحلوایی دسری مخصوص زمستان است که هم بسیار زیبا هم بسیار مفید است. این دسر را می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آماده کنید.

 

نکته مهمی که در خصوص این دسر وجود دارد این است که اگر کدوحلوایی فقط آبپز شود ممکن است مورد پسند برخی مخصوصا بچه‌ها قرار نگیرد بنابراین اگر آن را به صورت پوره استفاده کنید بچه‌ها هم خواهند پسندید.

اول کدو را بشویید. بعد برش بدهید  و با کمی آب روی حرارت ملایم روی اجاق گاز قرار دهید.

 

توجه داشته‌ باشید که  آبی که داخل قابلمه می‌ریزید باید کم باشد چراکه کدو خودش حجم زیادی آب نهفته دارد که با وارد شدن حرارت به آن آب می‌اندازد. ضمن اینکه حرارت را کم کنید چون خیلی زود می‌سوزد.

 

با قاشق کدوها را از پوستش جدا کرده و داخل یک ظرف بریزید و با هم زن برقی یا دستی آن را خوب هم بزنید و در اصطلاح عامیانه بکوبید.

 

ماست و نمک و فلفل و دارچین به آن اضافه کنید و هم بزنید. می توانید آن را با دارچین تزئین کنید. ظاهر این پوره بسیار زیبا و خاص است و بیننده را برای خوردن آن تشویق می‌کند.

 

از پوره کدو حلوایی میتوانید هم برای دسر استفاده کنید و هم میتوانید به عنوان عصرانه یا در یک دورهمی استفاده کنید و لذت ببرید.همچنین دسر مناسب برای میز فینگرفود هم میتواند باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.