2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
خاطرات عضو جدا شده از داعش؛ از بریدن گوش سربازان تا فرو کردن پیچ در دست و پای اُسرا

خاطرات عضو جدا شده از داعش؛ از بریدن گوش سربازان تا فرو کردن پیچ در دست و پای اُسرا

عضو جدا شده از داعش به شرح خاطراتی تکان دهنده درباره آنچه در دولت خلافت دیده بود، پرداخت.

دوات آنلاین-عضو جدا شده از داعش به شرح خاطراتی تکان دهنده درباره آنچه در دولت خلافت دیده بود، پرداخت.

 

محمد الفاهم معروف به ابوزکریای داعشی جوانی اهل تونس پس از جدا شدن از دولت خلافت در قسمتی از خاطرات تکان دهنده خود در کتاب "کنت فی الرقة" می گوید: "با عملیات قطع مسیر تدمر - حمص ضربه سختی به سربازان سوری وارد آوردیم زیرا قیچی شدن این مسیر به معنای قطع راه رسیدن هرگونه کمک برای آنها بود. در این میان سه سرباز سوری به دام ما افتادند که سه تای آنها را اعدام کردیم اما نفر چهارم موفق به فرار شد.

 

یکی از بچه ها شروع کرد به بریدن گوش اجساد و قرار دادنشان در دهان آنها، یکباره یکی دیگر با او وارد بحث شد و با استناد به حدیثی از پیامبر او را از مثله کردن اجساد نهی کرد اما این مساله هیچ اهمیتی برایم نداشت، از وقتی پایم به این گروه باز شد این اولین تجربه تماشای چنین اقداماتی بود و تا قبل از آن تنها همچین چیزهایی را در فیلم های منتشر شده توسط گروه تروریستی داعش دیده بودم، به هر حال باید با دیدن این موارد هم کنار می آمدم.

 

نیروهای دولت خلافت در نبرد تدمر تمامی محله های این شهر را به تصرف در آوردند،روحیه نظامی ها از پیچیدن خبر سقوط تدمر در هم شکسته شده بود و عقب نشینی کردند.بعض از اهالی شهر را اخراج کردیم ،در نگاهشان وحشت موج می زد،آنهایی هم که مانده بودند از ترسشان لبخندی سرد تحویلمان می دادند."

 

پس از زلزله ای که درون ذهن ابوزکریا راجع به مسئله "العذر بالجهل(معذور دانستن کافر بواسطه جهلش) پیش آمده بود،در گفت و گو های مخفیانه ای که میان حضار برخی محافل رقه رد و بدل می شد به راز اعدام جوانی تونسی و با سابقه در سازمان به نام محمد الزین معروف به  ابودجانة پی برد که خود مسئول شکنجه بود. درباره او می گفتند که دمار از روزگار اسرا در می آورد و با روش های وحشتناک از آنها اعتراف می گرفت.همچنین شنیده بود که زندانی ها را با فرو کردن پیچ در دست و پایشان آویزان می کرد و تماشای این صحنه ها حتی برای همراهانش نیز دشوار بود تا جایی که تمایلی به همراهی او در بازجویی هایش از اسرا نداشتند.او همچنین پس از کشتن کسانی که از نظرش مرتد بودند به تاراج اموال شخصی آنها مشغول می گشت.

 

چرا باید شخصی که اینچنین برای خوشخدمتی به داعش تمام  هواداران نظام سوریه ومخالفان دولت خلافت را شکنجه می کرد ناگهان خود توسط داعش اعدام می شد؟ جستجوی ابوزکریا به آنجا رسید که ابودجانة روزی توسط نیروهای داعش بازداشت و کشته شده است، زیرا طی تغییر مسیری ناگهانی به غالیان(افراد خارج شده از سازمان و مخالفان که در نگاه دولت خلافت مرتد محسوب می شدند) پیوست. او اولین کسی نبود که به جرم چنین تغییری توسط سازمان اعدام می شد. قبل از این شخص ابوجعفر الحطاب در گروه های افراطی سوریه ، ابو مصعب التونسی در القاعده و ابو عمر الکویتی در داعش به خاطر تکفیر گروهایی که در آنها فعالیت می کردند، سرانجام اعدام شده بودند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.