2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
بیوگرافی کامل نیکول کیدمن

بیوگرافی کامل نیکول کیدمن

وقتی که نیکول 17 سال داشت مشخص شد مادرش به سرطان سینه مبتلاست. این موضوع تاثیر زیادی روی او داشت و نیکول را بر این داشت که هر طور می تواند به مادرش کمک کند.

دوات آنلاین-اسم کاملش این است: نیکول مری کیدمن. همان ستاره مشهور هالیوود که علاوه بر بازیگری تهیه‌کنندگی هم انجام می‌دهد و گاهی هم می‌خواند. با بیوگرافی این سلبریتی بیشتر آشنا شوید.

کودکی

نیکول کیدمن ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ در هونولولو، هاوائی و در حالی که والدین استرالیایی او با استفاده از ویزای دانشجویی به‌طور موقت در ایالات متحده اقامت داشتند به دنیا آمد. پدر او، آنتونی کیدمن یک زیست‌شیمی‌دان، روان‌شناس بالینی و نویسنده بود که در سن ۷۵ سالگی به دلیل سکته قلبی در سنگاپور فوت کرد. مادر او، جانل ان (موسوم به گلنی) یک مربی پرستاری است که کتاب‌های همسرش را ویرایش می‌کرد و عضو گروه ذی‌نفوذ انتخابات زنان بود. تبار کیدمن ایرلندی، اسکاتلندی و انگلیسی است.

 

در سال ۱۹۷۳ میلادی یعنی در ۶ سالگی نیکول، آن‌ها برای ادامه پژوهش‌های پدر نیکول دربارهٔ سرطان پستان به واشنگتن دی. سی سفر کردند که نیکول در آن جا نخستین نقش خود را در جشن کریسمس تجربه کرد.

 

نیکول و خانواده‌اش سه سال در واشنگتن ماندند اما بعد از آن دختربچه به همراه والدین و برادر کوچکش به استرالیا مهاجرت کردند.

 

کیدمن از کودکی به هنر علاقه داشت. او سه سال داشت که تحت آموزش باله قرار گرفت و اولین بازی خود را در یک نمایش محلی ارائه داد و تا 10 سالگی به آموزش بازیگری در مدرسه درام پرداخت و برای این کار وارد مدرسه نمایش سنت مارتین در ملبورن و سپس مدرسه تئاتر فیلیپ استریت در سیدنی شد.

 

نیکول کیدمن رابطه خوبی با پدرش داشت و پدرش قوانینی را برای او و  خواهرش وضع کرده بود. برای مثال از همان ابتدای دوران نوجوانی او باید هر روز صبح حرکت شنا انجام می داد و هنوز نیز این کار را ادامه می دهد. نیکول کیدمن در مصاحبه ای چنین گفته است:" وقتی که 6 سال داشتم، در مدرسه بودم و همه باید می گفتیم که پدرانمان چه چیزی به ما یاد داده اند... من گفتم او به من یاد داده که هر روز ورزش کنم و هیچ وقت به جمهوری خواهان رأی ندهم. معلم‌مان از خنده نزدیک بود از روی صندلی خود بیفتد".

 

رابطه نیکول با مادرش چندان صمیمانه نبود. مادر نیکول یک بار به او گفت:" من از آن مادران نیستم که تو را بغل کنم. من این کاره نیستم پس از من این انتظار را نداشته باش". با این حال وقتی مادر بیمار شد نیکول از او به خوبی مراقبت کرد.

 

وقتی که نیکول 17 سال داشت مشخص شد مادرش به سرطان سینه مبتلاست. این موضوع تاثیر زیادی روی او داشت و نیکول را بر این داشت که هر طور می تواند به مادرش کمک کند. وی بعدها در مصاحبه با ونیتی فر در این باره چنین گفت:" زمانی که من 17 ساله بودم مادرم به سرطان سینه مبتلا شد و این موضوع به شدت مرا تحت تاثیر قرار داد. شما با چشم خود می بینید که کسی شیمی درمانی انجام می دهد و این رویه یک سال خسته کننده ادامه می یابد. این ناراحت کننده ترین اتفاقی است که در تمام زندگی من رخ داده است اما باعث شد که آگاه تر شوم. من باید در سن نوجوانی با مرگ روبرو می شدم، باید می فهمیدم که انسان ها فانی هستند- به دنیا می آیید و می میرید. من مطمئنم که یک روز باران روی سرم خواهد بارید و یک روز نیز آسمان برایم آفتابی است و زندگی همین است".

 

مادر کیدمن موفق شد سرطان را شکست دهد اما اتفاقی که برای مادرش افتاد تاثیر خود را روی او گذاشته بود. او بعدها عضو برنامه تحقیق و درمان سرطان زنان در دانشگاه یو سی ال ای شد. وی در این باره گفت:" من بر این باورم به همان اندازه ای که می گیرید باید پس بدهید. بسیار مهم است که بیش از حد روی خود تمرکز نداشته باشید".

 

اولین نقش حرفه‌ای

نیکول کیدمن در هر تستی که شرکت می کرد به خاطر قد بلندش رد می‌شد ولی سرانجام توانست که یک نقش حرفه ای در کریسمس بوش (۱۹۸۳) به دست بیاورد . او آن زمان 14 سال بیشتر نداشت.

 

این فیلم تلویزیونی درباره گروهی بچه است که در پی یافتن اسب دزدیده شده‌شان یک تیم تشکیل می دهند . این فیلم با نقش دیگری در فیلم ماجراجویانه سارقین بی ام ایکس و چند کار دیگر ادامه پیدا می کند . اولین نقش اصلی او وقتی شکل گرفت که در ویتنام درخشید . یک مینی سریال به کارگردانی جان دویگان و کیدمن می توانست به خاطر جان بخشیدن با کاراکتر یک دختر مدرسه ای بازمانده از جنگهای ویتنام سالهای ۶۰ نقدهای مثبتی فراوانی دریافت کند . او موفق می شود تا یک کارگزار آمریکایی پیدا کند و این فرصتی شد تا درهای پیروزی به سویش باز شود.

پیشرفت

پیشرفت نیکول کیدمن در سال ۱۹۸۹ با بازی در فیلم مهیج سکوت قبرستانی و مینی‌سریال تلویزیونی بانکوک هیلتون آغاز شد. اولین حضور او در هالیوود در سال ۱۹۹۰، در فیلم مسابقه‌ای روزهای تندر بود که در نقش مقابل تام کروز قرار داشت.

 

او در ادامه برای دستیابی به شناخت بیشتر به بازی در نقش‌های اصلی فیلم‌هایی پرداخت از جمله فیلم رومانتیک درام دور و دورتر (۱۹۹۰)، فیلم ابرقهرمانی بتمن برای همیشه (۱۹۹۵)، فیلم جنایی کمدی-درام به خاطرش مردن (۱۹۹۵)، که برای آن یک جایزه گلدن گلوب برد و فیلم مهیج عاشقانه چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹). کیدمن دو بار به‌طور متوالی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی کردن در فیلم مولن روژ! (۲۰۰۱) و بازی کردن در نقش ویرجینیا وولف در فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۲) شد، که به خاطر بازی در فیلم ساعت‌ها، برنده جایزه شد و همچنین نامزدی گلدن گلوب هر دو فیلم را دریافت کرد.

 

کیدمن همچنان به درخشیدن در فیلم‌های تجاری موفقیت‌آمیز ادامه داد، از جمله فیلم مهیج-ترسناک دیگران (۲۰۰۱) و درام جنگی حماسی کوهستان سرد (۲۰۰۳). بعد از آن با بازی در فیلم‌هایی همچون تولد به موفقیت‌هایش ادامه داد و تحسین‌های زیادی را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۰ به واسطهٔ بازی خوبش در فیلم لانه خرگوش توانست نامزدی اسکار دیگری را به دست آورد.

 

ازدواج با تام کروز

نیکلو کیدمن  در سال ۱۹۹۰ وقتی 23 ساله بود با تام کروز ازدواج کرد. آن‌ها دو فرزند به نام‌های ایزابلا جین (۱۹۹۲) و کانر آنتونی (۱۹۹۵) را به فرزند خواندگی قبول کردند چون خودشان هرگز نتوانستند بچه‌دار شوند البته نیکول سه بار باردار شد و هر دفعه بچه‌اش را از دست داد.

 

کیدمن درباره فرزندخوانده‌هایش گفته است: به فرزند خواندگی پذیرفتن ایزابلا یک اتفاق یکباره بود. ما تصمیم گرفتیم او را به فرزند خواندگی بپذیریم زیرا این شرایط به یکباره پیش آمد. من بر این باور بودم که به هر دلیلی این کودکان باید در خانواده ما باشند".

 

ازدواج نیکدمن و کروز در سال ۲۰۰۱ به جدایی کشیده شد. نیکول در این باره گفته است: " من خیلی سریع و در جوانی ازدواج کردم. اما از این موضوع پشیمان نیستم زیرا باعث شد که فرزندانم بلا و کانر را داشته باشم و برای مدتی طولانی یک ازدواج فوق العاده داشتم".

 

ازدواج مجدد

دومین ازدواج کیدمن با کیث اربن خواننده کانتری استرالیایی در ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ است.

 

نیکول از همسر دومش کیث اربن نیز دو فرزند دارد. وی در سال ۲۰۰۸ یک دختر به نام ساندی رز به دنیا آورد و دو سال بعد از طریق رحم جایگزین صاحب یک دختر دیگر به نام فیث مارگارت شدند.

 

نیکول کیدمن بیش از یک دهه است که با کیث اربن ازدواج کرده و به نظر می رسد که هر سال عشق این زوج دوست داشتنی به یکدیگر بیشتر می شود. او نقش یک مادر فوق العاده را برای چهار فرزندش بازی می کند و زمانی که او را روی فرش قرمز می بینیم او همچنان شاد و مسحور کننده است.

 

جوایز

نیکول کیدمن تاکنون چندین جوایز از جمله یک جایزه اسکار، ۲ جایزه امی ساعات پربیننده، یک جایزه بفتا، ۴جایزه گلدن گلوب و خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر زن دریافت کرده‌ است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.