2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
8 ترفند برای داشتن ناخن‌های زیبا و سالم

8 ترفند برای داشتن ناخن‌های زیبا و سالم

از اصلی ترین علل مناسب بودن چای سبز برای تقویت ناخن می توان به وجود آنتی اکسیدان ها در آن اشاره کرد. برای بهره گیری از این روش می توانید چند برگ چای سبز را در یک فنجان آب جوش قرار دهید . اجازه دهید تا برگ ها خیس بخورند. پس از خنک شدن ناخن ها را به مدت 15 دقیقه داخل آن نگه دارید . بهتر است از این روش دوبار در هفته بهره ببرید.

دوات آنلاین-داشتن ناخن‌های سالم و زیبا یکی از دغدغه‌های خانم‌ها است اما برای داشتن چنین ناخن‌هایی چه باید کرد؟ در این مطلب 8 راهکار مفید به شما معرفی شده است تا با کمک آنها بر جذابیت ناخن‌های خود بیفزایید.

 

بهترین راه های تقویت ناخن کدامند؟

در زیر لیستی از بهترین و مناسب ترین راهکارهای تقویت ناخن را برای شما گردآوری کرده ایم که عبارت است از؛

 

برای تقویت ناخن هایتان چای سبز را فراموش نکنید!

از اصلی ترین علل مناسب بودن چای سبز برای تقویت ناخن می توان به وجود آنتی اکسیدان ها در آن اشاره کرد. برای بهره گیری از این روش می توانید چند برگ چای سبز را در یک فنجان آب جوش قرار دهید . اجازه دهید تا برگ ها خیس بخورند. پس از خنک شدن ناخن ها را به مدت 15 دقیقه داخل آن نگه دارید . بهتر است از این روش دوبار در هفته بهره ببرید.

 

علاوه بر این می توانید از 2 قاشق چای خوری چای سبز به همراه چند قطره روغن جوانه گندم و مقداری نمک استفاده کنید . مدت زمان 5 دقیقه و دو بار در هفته توصیه می شود.

 

هم چنین از چند قطره عصاره چای سبز، روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا نیز می توان برای تقویت ناخن استفاده کرد.  با این ترکیب برای یک الی دو بار در هفته ناخن هایتان را ماساژ دهید.

 

برای تقویت ناخن آن ها را داخل سرکه سیب قرار دهید!

سرکه سیب با دارا بودن مواد مغذی فراوان مانند کلسیم، آهن، ویتامین ها، پتاسیم ها، منزیم و ... در محکم کردن ناخن ها بسیار موثر است. هم چنین استیک اسید و اسید مالیک در پیش گیری از عفونت ناخن ها نقش مهمی ایفا می کند. آب و سرکه سیب خام را به مقدار مساوی ترکیب کرده و ناخن ها را به مدت چند دقیقه داخل آن ها قرار دهید.

 

روغن هسته‌ی انگور برای محکم کردن ناخن ها

این ماده در درمان ترک خوردگی ناخن ها و مرطوب نگه داشتن آن ها بسیار موثر است. کافی است که روغن هسته انگور را دو بار در روز و برای چند هفته به کوتیکول و ناخن ها بمالید.

 

آب پرتقال معجزه ای در تقویت ناخن های شما

این آب میوه به دلیل دارا بودن اسید فولیک جهت رشد ناخن بسیار مفید است. ناخن هایتان را برای 10 دقیقه در آب پرتقال تازه قرار دهید. پس از خشک نمودن ناخن هایتان از مرطوب کننده ها استفاده کنید و این روش را هر روز انجام دهید.

 

گوجه‌فرنگی را در زیبا سازی ناخن ها جدی بگیرید!

بیوتین و ویتامین b7 دو عنصر اصلی گوجه فرنگی موجب محکم سازی و ضخیم تر شدن ناخن ها می شوند. برای بهره گیری از این روش کافی است دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف فنجان آب گوجه فرنگی ترکیب نمایید و ناخن های خود را برای 10 دقیقه داخل آن قرار دهید.

 

زرده‌ی تخم‌مرغ در تقویت ناخن هایتان معجزه می کند!

شاید شکنندگی و خشکی ناخن هایتان  شما را نیز آزرده خاطر کرده باشد. زرده تخم مرغ با شیر این آزردگی را از شما می رهاند. تنها کافیست ناخن هایتان را برای چند دقیقه با این ترکیب ماساژ دهید. رطوبت ناخن ها با زرده تخم مرغ تامین می شود.

 

آب لیمو ترش در تقویت ناخن ها در اولویت قرار دهید!

آب لیمو بهترین راه برای تقویت ناخن و درخشان کردن آن است. برای نتیجه گرفتن از این روش کافی است  که 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب و آن را گرم کنید. این ترکیب را با یک تکه پنبه بر روی ناخن ها مالید و در طول شب دستکش بپوشید.  هر روز و برای دو الی سه هفته از این روش کمک بگیرید.

 

از روغن نارگیل در تقویت ناخن هایتان غافل نشوید!

اگر ناخن های شکننده ای دارید از روغن نارگیل غفلت نکنید. این نوع روغن با دارا بودن چربی اشباع موجب مرطوب ماندن ناخن ها و پیش گیری از عفونت در آن ها می شود. کافیست روغن نارگیل را به طور مستقیم به مدت 5 دقیقه بر روی ناخن هایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. با این روش موجب بهبود جریان خون در ناخن ها می شوید. دو الی سه بار در روز این از این راهکار کمک بگیرید.

 

امیدواریم با این 8 روش تقویت ناخن بتوانید صاحب ناخن هایی منحصر به فرد، زیبا و محکم بشوید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.